Nils Höglander inleder säsongen i Rögle
Publicerad: 2020-07-27
Rögle BK
På måndagen var det återsamling för spelare och ledare i A-laget efter sommarledigheten. En av spelarna på plats var Nils Höglander som tidigare i våras skrev kontrakt med NHL-laget Vancouver Canucks - men han kommer inleda säsongen med Rögle i SHL.

– Ja, det stämmer. Jag kommer att vara här och träna och spela för Rögle tills jag ska åka över på Vancouvers camp i mitten av november. Det känns bra, säger Nils själv.
Den talangfulle 20-åringen har varit två säsonger i Rögle och hade egentligen kontrakt över kommandde säsong också men skrev i slutet av april på för Vancouver som draftade honom förra sommaren. Eftersom NHL inte drar igång sin nästa säsong förrän senare i höst (camperna startar i mitten av november preliminärt) så kan Nils inleda med Rögle där SHL startar 19 september.
– Det blir perfekt för mig att komma igång säsongen här och sen åka över till deras träningsläger. Sen får vi se hur det går, antingen tar jag plats eller så kommer jag tillbaka, säger Nils och ler.