Bra spel men tuff förlust
Publicerad: 2020-01-24
J20
J20 ledde med 2-1 efter två spelade perioder i bortamötet mot Malmö. Men man fick åka hem utan poäng då hemmalaget vände och vann med 3-2.

– Den här förlusten känns riktigt tuff, vi spelar bra och förtjänar att vinna. Vi gör en jättebra match men har svårt att omsätta våra målchanser i mål och sen bjuder vi på saker som motståndaren utnyttjar, säger en besviken Jonas Elofsson, tränare i Rögle.
Han fortsätter:
– Vi går många bra saker: Vi är noggranna, vårdar puck och försöker spela där vi anänder alla fem ute på isen. Vårt boxplay-spel var bra idag, de som spelar i numerärt underläge förtjänar beröm, säger Jonas.

Hemmalaget ledde med 1-0 efter första, Rögle vände i andra rill en 2-1-ledning efter mål av Love Bergvall och Philip Törnqvist men i tredje kunde hemmalaget vända igen och vinna med 3-2.
– Vi har mycket chanser men gör inte mål. Jag vill berömma Edvin Hansson, Melker Eriksson och Douglas Andersson som gör ett bra jobb, de vinner mycket puckar. Och så då vårt boxplay, avslutar Jonas.