William Strömgren lämnar Rögle
Publicerad: 2022-09-15
Rögle och William Strömgren har kommit överens om att bryta forwardens avtal.

William Strömgren kom till Rögle från MoDo inför förra säsongen och skrev då ett treårskontrakt. 19-åringen var med i sex SHL-matcher och två CHL-matcher under sin första säsong. Han stod för tre poäng i CHL. Strömgren gjorde också 36 poäng (13+23) på 44 matcher i J20 Nationell och fyra poäng (1+3) på sex matcher i J20-slutspelet. Nu bryts kontraktet.

– Vi tackar William för hans insatser här i Rögle och önskar honom lycka till framöver. Det har varit väldigt roligt att jobba med honom den senaste säsongen. Vi vill hjälpa William att få speltid i SHL, men den tuffa konkurrensen gör det svårare att få den speltiden här, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Strömgren valdes av Calgary Flames i den andra rundan som nummer 45 totalt i draften 2021.

Peter Ekholm
Huvudpartners