Wilson Johansson lämnar Rögle
Publicerad: 2019-09-12
Nyhet
Juniorforwarden Wilson Johansson lämnar Rögle BK. Den 18-årige anfallaren och klubben har gemensamt kommit överens om att bryta kontraktet på onsdagen.

Wilson Johansson kom till Rögle inför den här säsongen från Färjestad. Han skrev på ett junioravtal men tränade med A-laget under försäsongen för att försöka ta en plats i SHL-truppen. Wilson var med i de första träningsmatcherna men har den senaste veckan tränat och spelat med J20-laget.
– Wilson har jobbat hårt varje dag och är en målmedveten ung spelare. Tyvärr har vi en tuff konkurrenssituation bland forwards och hans möjligheter till istid med seniorerna har blivit allt mindre. Wilson vill spela seniorhockey för sin utvecklings skull och vi kan inte tillhandahålla det. Därför har vi kommit överens om att bryta avtalet. Vi vill tacka Wilson för hans tid här och önskar honom lycka till framöver, säger sportchef Chris Abbott.