Justin Pogges fina form håller i sig
Publicerad: 2018-10-30
Efter match
Röglemålvakten Justin Pogges fina form håller i sig. Den kanadensiske målvakten tog 23 av 24 skott och hade en räddningsprocent på nära 96 när Rögle slog Mora på bortais med 3-1 på tisdagskvällen.

– Det kändes bra. Men jag hade en tacksam uppgift, killarna där ute såg till att jag kunde se pucken hela tiden. Skönt med en vinst, säger Justin efter den blytunga segern i Jalas Arena.

Segern i Mora var Rögles första på bortaplan den här hösten. Men den tredje på de fyra senaste matcherna. Sakta men säkert har Rögle börjat hitta rätt.
– Vi gjorde en bra försäsong men sen glömde vi bort lite saker. Men nu känns det som att vi spelar som ett lag och gör allt mer rätt saker. Det känns lovande, säger Justin.
Justin har vaktat målet i tio av Rögles 13 matcher så här långt och de fyra senaste. Mot Mora släppte han förbi sig ett skott, hemmalaget tog ledningen med 1-0 i 5 mot 3. Justin tog skottet men returen studsade upp på hemmaanfallaren Andrew Rowe och in bakom Justin.
Men efter det spikade Justin igen. Som Justin själv sa så fick han bra hjälp av ett tight Rögle - men de chanser som skapades var luriga.
– Vi gör en bra bortamatch. Håller undan motståndaren så jag kan se de flesta av skotten.
Rögle vänder nu hem till Ängelholm för att ladda om till torsdagens hemmamatch mot regerande mästarna Växjö. En härlig utmaning.
– Alla matcher i den här ligan är en utmaning, avslutar Justin med ett brett leende.