Jakob Bondesson lånas ut till Kristianstad
Publicerad: 2019-09-19
Nyhet
Backen Jakob Bondesson har fått begränsat med speltid i de två första matcherna. Nu lånas den lovande junioren ut till allsvenska Kristianstad som har seriepremiär i morgon fredag mot Tingsryd.

– Jakob är en lovande back som vi ser en ljus framtid för i den här föreningen. Men konkurrensen är tuff på backsidan och Jakob får inte riktigt den istiden han behöver för att fortsätta sin utveckling. Vår förhoppning är att Jakob i Kristianstad får mycket istid och en större roll och därmed kan fortsätta utvecklas och komma tillbaka och hjälpa oss i SHL framöver, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Jakob ansluter till Kristianstad, som tränas av Mikael Gath, på torsdagen och är spelklar till lagets premiär hemma mot Tingsryd på fredag kväll.
– Jag behöver spela mycket och hoppas kunna få en större roll där. Jag ser utlåningen som ett bra steg i min karriär och är fast besluten att jobba hårt för att utvecklas och vara redo för en större roll när jag kommer tillbaka till Rögle och kan hjälpa laget då, säger Jakob.
Jakob kan gå fritt mellan klubbarna under säsongen fram till den 15 februari.