Förlust i Jönköping: HV71 - Rögle 4-2
Publicerad: 2022-08-23
Rögle förlorade träningsmatchen mot HV71 i Jönköping med 4-2. Detta efter att hemmalaget dragit ifrån i den andra perioden.

Det blev förlust även i försäsongens tredje träningsmatch för Rögle. Erlend Lesund och Daniel Zaar gjorde Rögles mål när HV71 vann med 4-2. Som i de två tidigare träningsmatcherna vaktade Christoffer Rifalk Rögles mål och räddade 22 av 26 skott.

– Vi är inte riktigt där vi vill vara, vi har inte haft de resultaten vi hade velat så här långt under försäsongen. Ikväll tycker jag att vi borde kunna komma ut med mer intensitet, mer skridskoåkning och ha grunderna på en bra nivå. Vi måste kommunicera tydligare exakt vad vi vill ha ut av spelarna och sen får vi se till att det blir gjort, säger assisterande tränare David Printz efter matchen.

Rögle hamnade snabbt i underläge i den första perioden, hemmalaget satte 1-0 redan efter drygt två minuters spel. Rögle var också tillbakapressade långa stunder i matchinledningen. Trots det lyckades Erlend Lesund pricka in kvitteringen en bit in i öppningsperioden, det efter en fin individuell prestation.

I Rögles lag fanns J20-spelarna Oliver Casselsten och Axel Smeds med. Båda spelade sina första A-lagsminuter i kvällens match. Saknades gjorde vilande Marco Kasper samt Adam Engström och Oskar Pettersson som är iväg på landslagsläger.

I den andra perioden drog HV71 ifrån målmässigt och hade en tremålsledning med sig in i tredje. 4-1 stod sig fram till drygt fyra minuter kvar av tredje perioden då Daniel Zaar fastställde slutresultatet till 4-2 i powerplay.

Nästa träningsmatch för Rögle spelas på fredag och då är det Växjö som står för motståndet. Den matchen spelas i Alvesta och är sista träningsmatchen innan CHL drar igång den 1 september.

Du glömmer väl inte att köpa säsongskort till när det verkligen gäller? Sista dagen är 4 september - så säkra din plats innan dess genom att klicka på bilden

{!A}

Joel Nordström