50 med Säsongskort bjuds in till hemmamatcher
Publicerad: 2020-09-07
Nyhet
Sedan den 12 mars har det ekat tomt i Catena Arena. Vi har saknat er lika mycket som ni saknat oss. I väntan på ett nytt besked kring publikfrågan har vi därför beslutat att bjuda in 50 säsongskortsinnehavare till våra hemmamatcher från och med onsdagens träningsmatch hemma mot Frölunda. 50 är bättre än ingen publik alls!

– Hockey utan publik är inte samma sport. Hela föreningen, såväl spelare, ledare och personal, har saknat folkvimmel, stämning och närheten till våra supportrar. Så i väntan på ett nytt besked från myndigheterna kring publikfrågan kommer vi att släppa in 50 av alla våra trogna supporters för att skapa lite inramning till matcherna. För att få vara med i utlottningen måste Du ha köpt ett Säsongskort, säger Kari Litmanen, kommersiellt ansvarig i Rögle BK.

Från och med onsdagens träningsmatch hemma mot Frölunda kommer 50 personer att få se matchen live i Catena Arena. Urvalet görs genom lottning bland de som köpt Säsongskort för säsongen 20/21.
– 30 personer lottas fram genom AIA för att säkerställa stämning i arenan och 20 personer lottas från övriga som har Säsongskort. Vi kommer under måndagen att kontakta de 50 personer som dragits och erbjuda dem en plats till träningsmatchen mot Frölunda på onsdag, berättar Kari. Ett liknande upplägg kommer att göras till SHL-premiären lördagen den 19 september mot Linköping.

Nyheten att få lite publik på hemmamatcherna gillas i spelartruppen:
– Jätteroligt. 50 är bättre än inga alls och är de som kommer engagerade så kan de göra skillnad. Vi har Sveriges bästa publik och saknar dem enormt och det är roligt att vi nu får lite stöd på läktarna. Jag hoppas det inte dröjer länge förrän det blir fler som får komma och se våra matcher men det här är et bra initiativ, säger Rögles lagkapten Mattias Sjögren.

Vi uppmanar alla personer som kommer till arenan att hålla avstånd, stanna hemma om du är sjuk, tvätta händerna noga och ofta, hosta/nys i armvecket och lyssna på personalens instruktioner.