Anton Toft ansluter till Rögles mediaavdelning
Publicerad: 2022-06-08
Rögles kommunikations-team växer. Framöver kommer Anton Toft att ansluta till arbetet med klubbens kommunikation.

– Ett väldigt roligt tåg att få hoppa på. Jag har följt Rögle under hela mitt liv och det går inte annat än att imponeras av det som händer på och utanför isen. Jag hoppas kunna bidra med två nya ögon som gör att det kan lyfta ännu ett snäpp. Jag ser fram emot att få dra igång på riktigt, säger Anton Toft.

Anton har sina rötter i närområdet, men kommer senast från Halmstad där han arbetat som journalist på tidningen Hallands Nyheter under ett års tid. Nu kommer han att arbeta med den fortsatta utvecklingen av Rögles kommunikation.

– Det är väldigt roligt att kunna välkomna Anton till vårt team. Hans entusiasm och nyfikenhet samt hans erfarenhet från olika medier kommer passa bra in i hur vi vill fortsätta utveckla bevakningen av klubben, säger Peter Ekholm, Kommunikationsansvarig.

Rögle vill vara en klubb i framkant när det kommer till det kommunikativa och mediala innehållet. Anton Toft blir den tredje medlemmen i kommunikationsteamet, vilket kommer att öppna upp en mängd möjligheter för klubbens bevakning av såväl den sportsliga sidan som marknadssidan.

– Rögles varumärke är starkare än någonsin och fortsätter ta allt större plats både inom sporten och i samhället. Adderingen av Anton gör att vi kan bevaka vårt A-lag och vår klubb som helhet på fler och ännu mer kreativa sätt. Vi vill ta nästa steg även på kommunikations-sidan, säger Ekholm.

Joel Nordström