Emil Kruse lånas ut till Södertälje
Publicerad: 2017-12-31
Rögle BK lånar ut målvakten Emil Kruse till allsvenska Södertälje.

Med Ville Kolppanen tillbaka efter sin långvariga skada står Rögle med tre målvakter. Ingen optimal situation och nu är det klart att 22-årige Emil Kruse, som inte bytt om till match i de fyra senaste matcherna, lånas ut till Södertälje SK under de första veckorna i januari.
– Vi är mycket nöjda med Emil som gjort ett bra jobb för oss under säsongen. Vi har en speciell situation på målvaktssidan just nu och Kruse behöver spela matcher, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Emil har spelat i elva SHL-matcher för Rögle och haft en stark utvecklingskurva under sin första höst i SHL.
I Södertälje får han chans att spela på en kontinuerlig basis.
– Så som min situation är just nu så är det här den bästa lösningen för mig. Jag känner att jag utvecklats starkt under hösten och stortrivs i Rögle BK. Men jag behöver spela matcher och ser fram emot att få göra det i Södertälje, säger Emil Kruse.

Chris Abbott:
– Vi är glada över att ha hittat en plats där Emil får chansen att spela kontinuerligt och fortsätta utvecklas och tacksamma gentemot Södertälje, säger Chris Abbott.
Utlåningen gäller i första hand under de tre-fyra första veckorna i januari men det kan förändras.
– Emil är under hela utlåningsiden tillgänglig för oss vid behov, säger Chris.