Spelsugen Ted Brithén tillbaka
Publicerad: 2018-01-08
A-lag
Skadan har hålla honom borta från spel i de tre senaste matcherna. Men på måndagens träning körde centern Ted Brithén för fullt igen - och ger klartecken för spel till torsdagens hemmamatch mot Brynäs.

– Det kändes bra. Jag är spelsugen som bara den, det är aldrig kul att vara utanför laget, säger Ted efter måndagens träning.
Efter lördagens segermatch hemma mot tabellettan Växjö (6-2) fick Röglespelarna en ledig söndag men på måndagen var man tillbaka på Lindab Arena.
Uppladdningen inför torsdagens hemmamatch mot Brynäs - och jakten på en fjärde raka hemmaseger - har börjat.

Ted tvingades kliva av i hemmamötet mot HV71 den 30 december - en match som Rögle vann med 4-1 och startade raden av imponerande hemmasegrar.
Under Teds frånvaro har laget besegrat Djurgården med 2-1 och nu senast Växjö i lördags med 6-2 hemma i Lindab Arena samt förlorat borta mot Färjestad.
– Jag tycker killarna skött sig alldeles utmärkt. Vi har spelat en enkel och rak hockey som vi behöver göra för att lyckas. Färjestad borta är ingen lätt match, säger han.

I lördags hoppade Ted in som gäst i RögleLives matchstudio i en paus. Men på torsdag vill han dra på sig matchdressen igen.
– Ja, jag vill vara med och bidra. Det har varit grymt bra stämning i Lindab Arena på våra hemmamatcher och man får en kick av fansens engagemang. Problemet nu när jag inte spelat är att jag har ingenstans att göra av med överskottsenergin, säger Ted och skrattar.
Ted vill passa på att hylla supportrarna i Lindab Arena:
– De har varit grymt bra och de hjälper oss verkligen. Jag hoppas ännu fler kommer och stöttar oss på torsdag mot Brynäs.

Det blir första gången som Brynäs gästar Lindab Arena den här säsongen. Man har mötts två gånger i Gävle redan och lagen har vunnit en match vardera.
– Brynäs har fått ordning på sitt spel och varit framgångsrika en längre tid. För oss gäller det att fortsätta på samma spår som de senaste matcherna med bra inställning och fokus. Och få hjälp av publiken, säger Ted.

Vi noterar annars från dagens träning att Edwin Hedberg (sjuk) och Taylor Matson (bortrest av familjeskäl) saknades.
Biljetter till torsdagens match köper du antingen på Kundcenter som är öppet vardagar 10-14, onsdagar förlängt till kl 18, på nätet eller hos våra återförsäljare som är i förbutikerna på ICA Maxi i Ängelholm, Råå och Berga samt Direkten Bogrens i Höganäs.