Ny anfallare klar för Rögle
Publicerad: 2017-12-12
Nyhet
Rögle BK har gjort klart med en ny anfallare. Kanadensiske centern Stephen Perfetto, 26, har skrivit på för resten av säsongen. Stephen kom till Sverige i dag och hoppar direkt in i dagens träningspass.

– Det finns ingen anledning att stå över träningen. Jag är här för att spela ishockey, säger Stephen Perfetto sedan han anlänt till Lindab Arena efter den långa flygresan över Atlanten.

Rögles sportchef Chris Abbott har varit aktiv de senaste dagarna. I lördags blev det klart att finländske backen Janne Jalasvaara ansluter till Rögle och på tisdagen kunde han presentera ännu en ny spelare i Stephen Perfetto.
– Stephen är en skridskostark center med bra spelsinne, väldigt dynamisk och hans egenskaper passar in i det sätt som vi vill spela ishockey, säger Chris Abbott om nyförvärvet.

Stephen Perfetto kommer från Ontario i Kanada och efter collegespel blev han proffs i ECHL. Efter två framgångsrika säsonger i Alaska Aces där han snittade nästan en poäng per match skrev han kontrakt med AHL-klubben Milwaukee Admirals där han inledde den här säsongen.
Han lämnade Admirals i månadsskiftet och är nu klar för Rögle BK.
– Jag ser fram emot den här möjligheten att komma över till Europa och spela ishockey. Jag har spelat på stor rink i Alaska så jag är van vid det. Min styrka är skridskoåkningen och det hoppas jag kunna visa här, säger han.

Efter att ha skrivit på kontraktet så packade Stephen resväskorna och hoppade i går kväll svensk tid på flygplanet från Toronto.
Han landade i Köpenhamn strax före lunch och var på Lindab Arena strax efter 13-tiden och en knapp timme senare står han alltså på is med sitt nya lag.

Med centern Filip Karlsson borta för resten av säsongen har Chris Abbott letat efter en ersättare och fastnade till sist för Stpehen: – Jag har pratat med flera personer som haft med Stephen att göra och fått mycket goda vitsord. Jag ser fram emot att få se honom i Rögletröjan.

Fakta/#14Stephen Perfetto Född: 1 augusti 1991 i Woodbridge, Ontario, Kanada.
Längd: 175 cm.
Vikt: 79 kg.
Position: Forward.
Skjuter: Vänster.
Karriär i korthet: Hade fyra bra år på college (Lake Superior State University) och gick sen vidare ut i proffsvärlden. Inledde i ECHL och öste in poäng under andra året i Alaska Aces (66 poäng på 51 matcher) vilket gav Stephen ett AHL-kontrakt med Milwaukee Admirals, Nashvilles farmarlag.
Aktuell: Klar för Rögle BK säsongen ut.