Everberg missar veckans matcher
Publicerad: 2022-10-31
Dennis Everberg klev av matchen mot IK Oskarshamn i lördags. Nu står det klart att han missar veckans matcher mot Leksand och Brynäs.

Det var med drygt åtta minuter kvar att spela av den tredje perioden i lördagens möte med Oskarshamn som Dennis Everberg haltade av isen i Catena Arena efter en duell med en Oskarshamn-spelare. Efter matchen kunde ingen direkt uppdatering ges, men efter vidare undersökningar kunde Rögles fysio-team under måndagen konstatera följande:

– Det har gått bättre än befarat. Dennis kommer inte kunna spela den här veckan, men väntas vara tillbaka igen efter uppehållet, säger Rögles fysio Christopher Alvengrip.

Rögle spelar mot Leksand på torsdag och mot Brynäs på lördag, sedan väntar säsongens första landslagsuppehåll. Nästa match i SHL spelas borta mot Örebro den 19 november. Den 15 november möter Rögle Salzburg i CHL-åttondelsfinal 1 av 2.

Everberg har gjort ett mål och sex assist på de inledande 14 matcherna i SHL. I matchen mot Oskarshamn i torsdags passerade han 400 tävlingsmatcher för klubben.

Peter Ekholm