Leon Bristedt näste att förlänga med Rögle
Publicerad: 2018-12-05
Nyhet
Rögles sportsliga ledning fortsätter att bygga för framtiden. I går skrev toppcentern Ted Brithén på ett nytt kontrakt med klubben – på onsdagen förlängde Rögle med höstens succéman, anfallaren Leon Bristedt, till säsongen 2020/21.

Collegespelaren Leon Bristedt var ett ganska okänt kort för den breda hockeypubliken när han i våras skrev på ett tvåårskontrakt med Rögle BK efter fyra framgångsrika år på University of Minnesota.
Under sin första höst som SHL-spelare har den intensive och hårt arbetande ytterforwarden gjort stor succé i Rögledressen. Han bildar tillsammans med Brithén och Daniel Zaar Rögles mest produktiva kedja så här långt och har själv gjort 16 poäng på 23 matcher.
– Leon Bristedt är en spelare som representerar precis allt som vi vill stå för. Han tävlar varje dag, presterar på hög nivå, är talangfull och representerar klubben och laget på och utanför isen på ett föredömligt sätt, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Leon Bristedt hade egentligen ett kontrakt över nästa säsong också men med det nya avtalet så är Leon säkrad även över 20/21:
– Jag blev själv lite förvånad när jag blev erbjuden en förlängning redan men samtidigt smickrad och glad. Det betyder att man gjort något bra. Jag känner att vi har något riktigt intressant på gång här i Rögle och vill vara en del av det, säger Leon.

Rögles sportchef Chris Abbott avslutar:
– Leon vill vara en del av den här organisationens resa de kommande åren och vi är glada över att ha säkrat upp en viktig pusselbit för en tid framöver.

Fakta/#67 Leon Bristedt
Född: 14 mars 1995 i Stockholm.
Längd/vikt: 172 cm/86 kg.
Position: Forward.
Skjuter: Vänsterskytt.
Moderklubb: Waxholm.
I A-laget: Kom till Rögle inför den här säsongen, från University of Minnesota.
Statistik i Rögle: 23 matcher, 6 mål+10 assist, 16 poäng, 6 utv. min, +7.
Aktuell: Har förlängt med Rögle, till 2020/21.