Kevin Gagné klar för Rögle
Publicerad: 2017-04-19
Nyhet
Rögle har gjort klart med ännu en ny spelare. Skridskostarke backen Kevin Gagné, senast i Mora, har skrivit på ett ettårskontrakt.

– Kevin är en skridskostark och kreativ back som var en bidragande orsak till att Mora tog steget upp i SHL. Vi är mycket glada över att Kevin har valt att spela för oss kommande säsong, säger Rögles sportchef Anders ”Masken” Carlsson.

25-årige Kevin Gagné är Rögles fjärde nyförvärv inför den kommande säsongen.
Han kommer ursprungligen från Edmundston i sydöstra Kanada på gränsen till USA och firade stora framgångar som junior. Efter junioråren blev han proffs i Norfolk Admirals i AHL.
Efter två säsonger i AHL lånades han ut av NHL-klubben Anaheim till Mora och har svarat för två starka säsonger i de svenska hockeyrinkarna och var en av de tongivande spelarna i Mora som slog ut Leksand i SHL-kvalet.

Under de två säsongerna i Mora har han som försvarare snittat en halv poäng per match.
– Han har imponerat stort på oss. Kevin kommer att bli en stor tillgång för oss, säger ”Masken”.
Kevin Gagné har skrivit på ett ettårskontrakt.
Sen tidigare har Rögle även värvat Emil Kruse, målvakt från BIK Karlskoga, Craig Schira, back från Luleå och Alexander Younan, back från Frölunda/Vita Hästen.