Collberg borta resten av säsongen
Publicerad: 2018-02-02
A-lag
Rögleanfallaren Sebastian Collberg missar resten av säsongen efter att ha ådragit sig en handledsfraktur i gårdagens segermatch mot Brynäs.

– Det är allra främst jättetråkigt för Sebastian. Han är en uppskattad kille i omklädningsrummet och har varit en viktig pjäs i vårt lag, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Det var i Sebastians allra första byte i gårdagens match mot Brynäs som olyckan var framme. Han klämdes fast i en situation och skadades efter att ha varit på isen i 17 sekunder.
Han lämnade matchen och åkte till sjukhus för vidare undersökning där man kunde konstatera en handledsfraktur. Därmed är han borta resten av säsongen.
– Han kommer att vara borta ett bra tag från hockey men jag hoppas vi får se han i omklädningsrummet snart ändå, säger Chris Abbott.