Oskar Stål Lyrenäs klar för fortsättning i Rögle
Publicerad: 2021-12-21
Oskar Stål Lyrenäs förlänger sitt kontrakt med Rögle redan efter en halv säsong i klubben. Det nya avtalet gör att forwarden stannar i klubben över säsongen 2023-24. – Det känns otroligt bra. Jag har trivts sedan första dagen och verkligen älskat min tid här. Jag ser fram emot att fortsätta vara med på den här resan, säger Oskar Stål Lyrenäs.

Inför den här säsongen anslöt Stål Lyrenäs till Rögle från Mora på ett tvåårskontrakt. Redan en halv säsong in på det kontraktet har den 23-årige forwarden förlängt sitt kontrakt med ytterligare ett år.

Den Umeå-bördige forwarden har under sin första höst i Rögle-tröjan stått för elva poäng (4 mål+7 assist) på 21 matcher i SHL. Han har dessutom gjort fyra poäng (1+3) på åtta matcher i CHL.

– Jag och klubben ville samma sak. Vi känner att vi kan få ut lite mer av mig också och när Chris (Abbott) ville förlänga var det ingenting att fundera på. Det är otroligt roligt och inspirerande att spela inför den här hemmapubliken, säger Stål Lyrenäs.

Rögles sportchef Chris Abbott säger så här om förlängningen av Oskar Stål-Lyrenäs kontrakt:

– Han har kommit in den här säsongen och blivit en stor del av vårt lag och visat att han kan spela på den här nivån. Det finns mer att hämta i hans utveckling. Vi gillar vad han visat och ser fram emot att fortsätta jobba med honom de kommande åren.

– Vi värdesätter att ha spelare i föreningen som vi kan jobba med under en längre tid. Vi vill hjälpa honom framåt i karriären, säger Abbott.

Se en längre intervju med Oskar Stål Lyrenäs i spelaren ovan där han berättar om kontraktet och vilka steg han tagit i sin utveckling under hösten.

Peter Ekholm