Rögle BK förlänger med Daniel Zaar
Publicerad: 2018-12-14
Nyhet
Ännu en Röglespelare förlänger sitt kontrakt med klubben. Speedige ytterforwarden Daniel Zaar har i dag skrivit på ett nytt tvåårskontrakt med Rögle BK. Det nya kontraktet gäller över säsongen 2020/21.

– Det är glädjande att se lokala spelare som Daniel ta sig upp och etablera sig på den här nivån och bli en viktig del i klubbens framgångar. Daniel har gjort ett mycket bra jobb sen han återvände till oss och visat sin kapacitet. Vi är glada över att få chansen att jobba vidare med Daniel de kommande två åren också, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Efter fyra säsonger i andra klubbar i SHL och AHL återvände 24-årige anfallaren Daniel Zaar till Rögle BK inför den här säsongen. Hemvändande Daniel har under hösten varit en av lagets nyttigaste spelare och har tillsammans med Ted Brithén och Leon Bristedt bildat Rögles mest produktiva och genomgående bästa offensiva enhet.
Daniel är dessutom den spelare i laget som varit inne på minst mål bakåt, bara fyra stycken i spel fem mot fem, och han har även gjort avgörande mål sent i bortasegrarna över Linköping och Frölunda.
Han skrev i våras på ett ettårskontrakt men väljer redan nu att skriva på för ytterligare två säsonger och bli en viktig bricka i klubbens framtidspussel.
– Jag trivs jättebra här, det känns som jag hittat tillbaka till mitt gamla spel. Det känns som att föreningen har något riktigt bra på gång och jag vill vara en del i det, säger Daniel Zaar.

Sportchef Abbott gillar vad han sett av Daniel den här hösten men tror att han kan bli ännu bättre:
– Daniel har varit precis så bra som vi hoppats på. Han är fortfarande i början av sin karriär och har potential att utvecklas ytterligare och bli ännu bättre.
Daniel är den fjärde spelaren inom kort tid som förlängt med Rögle. Sen tidigare har Ted Brithén (till 22/23), Leon Bristedt (21/22) och Kodie Curran (21/22) skrivit på nya, längre kontrakt. När Zaar nu sällar sig till skaran av förlängningar så innebär det att de fyra toppnamnen i den interna poängligan blir kvar i Rögle för en bra tid framöver.

Fakta/Daniel Zaar
Född: 24 april 1994 i Helsingborg.
Längd/vikt: 182 cm/80 kg.
Position: Ytterforward.
Skjuter: Höger.
Moderklubb: Jonstorp.
Landskamper: 8 A, 24 J-landskamper.
Draftad: I sjätte rundan 2012 (152:a totalt) av Columbus Blue Jackets.
I A-laget: Två säsonger (2012-14).
Statistik (i Rögle): 123 matcher, 29+47=76 poäng, 58 utv min, +17.
Aktuell: Har skrivit på ett nytt tvåårskontrakt med Rögle, gäller till och med säsongen 2020/21.