Mathias From lämnar Rögle BK
Publicerad: 2017-12-13
A-lag
Danske anfallaren Mathias From lämnar Rögle BK. Rögle och Mathias kom på onsdagen överens om att bryta kontraktet.

– Vi är överens om att bryta kontraktet och Mathias är fri att söka sig vidare i sin karriär, säger Rögles sportchef Chris Abbott.
Den 20-årige anfallaren debuterade i Rögles A-lag och SHL för två år sedan. Totalt under sin tid i A-laget har Mathias spelat 70 SHL-matcher men har under hösten haft begränsat med speltid.

– Mathias är en talangfull spelare. Han behöver få mer speltid vilket vi inte kan garantera. Förhoppningsvis får han i sin nya miljö den rollen och speltiden han önskar för att fortsätta sin utveckling. Vi vill tacka Mathias för allt han gjort i Rögle och önskar honom lycka till framöver, säger Chris Abbott.
Mathias nya klubbadress är allsvenska Södertälje.