Rookiekontrakt till Granath
Publicerad: 2021-12-29
Philip Granath har spelat 100 minuter i SHL och därmed förtjänat sitt rookie-kontrakt. Avtalet sträcker sig säsongen ut.

Tresiffrigt antal minuter är vad som behövs för att få ett kontrakt i SHL. Den milstolpen nådde Philip Granath i matchen mot Leksand under tisdagskvällen.

Under onsdagen skrev Granath också på ett kontrakt med Rögle som sträcker sig för resten av säsongen 2021-22.

– Det är väldigt roligt att se hur Philip tagit för sig och vi är glada att få jobba med honom under resten av den här säsongen, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Norrmannen Philip Granath kom till Rögle ifrån Frölundas organisation inför säsongen. 19-åringen har gjort 17 matcher i SHL och sex matcher i CHL utan att ha noterats för någon poäng. I J20 har han stått för 26 poäng (10+16) på 18 matcher.

Peter Ekholm