Oliver Tärnström förlänger med Rögle
Publicerad: 2022-01-06
Nyhet
Rögle förlänger kontraktet med forwarden Oliver Tärnström. Det nya kontraktet är på två år och börjar gälla från och med nästa säsong.

Oliver Tärnström är inne på sitt sista år som junior. 19-åringen har främst spelat med Rögle J20 den här säsongen, men har hunnit med att göra både SHL- och CHL-debut. Efter nuvarande säsong löper hans juniorkontrakt ut, men ett nypåskrivet avtal gör att han kommer att spela i Rögletröjan minst två säsonger till.

– Oliver är en extremt smart center som har visat stor potential den här säsongen i J20 och framför allt när han fått chansen med A-laget. Han har en fantastisk arbetsmoral och beslutsamhet när han nu ska påbörja sin proffskarriär. Det ska bli väldigt spännande att följa hans fortsatta utveckling och jag är glad att han fortsätter sin resa här i Rögle, säger sportchef Chris Abbott.

Tärnström har stått för 30 poäng på 26 matcher i J20 Nationell Södra och han har spelat fem SHL-matcher samt två CHL-matcher.

– Det känns jättekul att få det här förtroendet och att få fortsätta i Rögle. Jag trivs bra här nere och känner att jag har utvecklats mycket i mitt spel, säger Tärnström.

En längre intervju med Oliver Tärnström kommer senare under dagen.

Joel Nordström