Alvengrip om frånvaroläget inför omstarten
Publicerad: 2022-11-14
Dennis Everberg blir borta längre och Adam Tambellini missar den första åttondelsfinalen i CHL mot Red Bull Salzburg. Däremot är Riley Sheen aktuell för spel. De beskedet gav Rögles fysio Christopher Alvengrip under måndagen.

Dennis Everberg, som skadades i matchen mot Oskarshamn den 29 oktober, är inte spelklar ännu. Och det kommer dröja ytterligare innan forwarden är tillbaka i spel. Tanken var att han skulle vara tillbaka efter uppehållet. Men så blir det inte.

– Tyvärr har Dennis fått ett bakslag som gör att vi måste ta steg bakåt i rehabiliteringen igen. Skadan är av den karaktär att kroppen måste låta den läka i lugn och ro. Vi och Dennis får ha tålamod. Just nu har vi ingen ny prognos utan han är borta tills vidare, säger Alvengrip.

Inte heller Adam Tambellini är med ner till Österrike. Han klev av matchen mot Brynäs innan uppehållet och behöver ett par träningar till innan han kan spela.

– Vi hoppas att han är redo för spel på lördag borta mot Örebro, säger Alvengrip.

Riley Sheen är däremot nära spel igen och har rest med resten av truppen till Salzburg. Efter att ha skadats i bortamatchen mot Färjestad den 6 oktober har forwarden saknats på grund av skada. Planen var att han skulle vara tillbaka efter landslagsuppehållet och den planen ser ut att hålla. Forwarden, som kom till Rögle inför säsongen, är med i truppen som åkt till Österrike och kan alltså vara tillgänglig för spel mot Salzburg i CHL-åttondelsfinal 1 av 2. Hans status bestäms under matchdagen.

– Vi har bockat av box efter box och Riley är nära spel. Det återstår någon box att kryssa i bara, förhoppningsvis är han med när pucken släpps imorgon, säger Christopher Alvengrip.

Peter Ekholm