Efter match: Troja-Ljungby - Rögle 2-6
Publicerad: 2021-08-21
Rögle tog sin tredje raka seger på försäsongen genom att besegra Troja-Ljungby med 2-6 i Ljungby Arena. Nedan kan ni läsa det viktigaste från matchen.

SÅ VAR MATCHEN

De första 20 minuterna av Rögles tredje försäsongsmatch innehöll tre mål, och det var Rögle som gjorde dem.

Ludvig Larsson öppnade målskyttet i powerplay efter ett välplacerat skott från slottet och bara minuten senare utökade William Wallinder till 0-2. Både Larsson och Wallinder gjorde därmed sina första mål i Rögletröjan. Med en dryg minut kvar av första akten satte Adam Tambellini lagets tredje mål och det andra i powerplay.

Rögle fortsatte att hålla i taktpinnen under inledningen av den andra perioden och skapade tryck mot Trojas kasse. Men istället för ett fjärde bortamål kom först en reducering för hemmalaget. Kevin Karlsson sköt ett rappt skott och Calle Clang i Rögles mål tvingades kapitulera. Mot slutet av perioden kom så Rögles fjärde mål i matchen. Backen Samuel Johannesson fintade på egen hand bort sin försvarande forward och satte pucken vid första stolpen.

20-åringens mål var snyggt, men hans passning fram till nästa Röglemål åtta minuter in i tredje perioden var nog ännu snyggare. Efter att ha avancerat ner i zon drog han iväg en oväntad passning genom skottsektorn till en fri Adam Tambellini som kunde stöta in sitt andra i matchen till 1-5. Sex minuter senare gjorde Leon Bristedt 1-6 innan Trojas Emil Eriksson avslutade målkalaset och fastställde slutresultatet 2-6.

SPANING 1

Ludvig Larsson och William Wallinder gjorde i första perioden sina första mål i Rögletröjan. De två skotten kom från ungefär samma läge från slottet men satt i varsitt hörn. Förra säsongen gjorde Larsson 20 mål i hockeyallsvenskan och backen Wallinder stod för ett mål i sina seniormatcer för MODO. I matchen stod även Samuel Johannesson och Leon Bristedt för ett mål vardera som var deras första under försäsongen.

{!A}

SPANING 2

Fyra Röglespelare vilande från spel: Tony Sund, Ted Brithén, Dennis Everberg och Mattias Sjögren. Detta betydde att flera av lagets yngre spelare fick chansen med mer istid och större roller. Faktum är att hela nio spelare i dagens laguppställning är födda under 2000-talet (Samuel Johannesson, Thimo Nickl, William Wallinder, Linus Sjödin, Philip Granath, Adam Edström, Marco Kasper, William Strömgren och Calle Clang). Att Rögle har ett lag med många unga och spännande spelare att följa under säsongen råder det inga tvivel om.

FRÅN OMKLÄDNINGSRUMMET

Samuel Johannesson

Ludvig Larsson

MATCHSTATISTIK