Janne Larsson meddelar att han lämnar Rögle
Publicerad: 2022-04-29
Lagbygget 2022-23
Janne Larsson har bestämt sig för att bryta sitt kontrakt med Rögle för att flytta hem till Gävle. Larsson har varit assisterande tränare i Rögle de senaste tre säsongerna.

– Jag har haft tre fantastiska år här med Rögle och fått vara med om en otroligt rolig resa. Vi har utvecklats både som lag och som klubb med ombyggd arena och allt. Vi har haft bra lag och ett fantastiskt stöd runt omkring. Men ibland tar livet andra svängar. Vad jag ska göra, det vet jag inte riktigt ännu. Det får framtiden utvisa, säger Larsson.

Larsson kom till Rögle inför säsongen 2019-20 och har sedan dess varit bredvid Cam Abbott, och under gångna säsongen David Printz, i Rögle-båset. Med Larsson i tränarstaben har Rögle tagit sig till SM-final (2021), vunnit grundserien i SHL (2022) och vunnit CHL (2022). Larsson har varit med och etablerat Rögle i toppen.

– Det är naturligtvis väldigt tråkiga nyheter att Janne väljer att lämna Rögle. Vi har haft ett kanonsamarbete under de här tre åren och hade hoppats att det kunde fortsätta. Han har varit väldigt involverad i hur vi utvecklat spelet och laget. Men ibland är livet viktigare och det respekterar vi fullt ut, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Chris Abbott har redan påbörjat jobbet med att hitta en ersättare till Larsson och hoppas få det klart så snart som möjligt.

– Det är ingen stress, vi vill hitta rätt person, med erfarenhet och som ser hockey likadant som jag och tränarstaben gör, säger Abbott.

Så här ser Rögles tränarstab inför kommande säsong ut:

Huvudtränare: Cam Abbott

Assisterande tränare: David Printz