Taylor Matson lämnar Rögle efter sju säsonger
Publicerad: 2021-05-18
Pressrelease
Taylor Matson lämnar Rögle BK. Det meddelade general manager Chris Abbott under tisdagen.

Taylor Matson kom till Rögle inför säsongen 2014-15 när klubben spelade i HockeyAllsvenskan. Han var med och förde upp laget i SHL samma säsong och har sedan varit en del av stommen i laget.

– Jag är såklart ledsen över att behöva lämna, men samtidigt väldigt spänd på att starta ett nytt kapitel i mitt liv och i min karriär. Jag lämnar klubben fysiskt, men mina känslor för Rögle kommer aldrig att försvinna, säger Taylor Matson.

Den gångna säsongen gjorde Matson nio poäng (3+6) på 50 matcher i grundserien och fyra poäng (2+2) på 14 matcher i slutspelet. På sina sju säsonger i Rögle har Matson spelat 329 grundseriematcher i SHL och HockeyAllsvenskan och stått för 45 mål och 72 assist. Han ligger tolva genom tiderna i antalet spelade matcher (359), både grundserie och kval/slutspel inräknat. Han har gjort elva poäng (3+8) på 30 kval- eller slutspelsmatcher.

– Taylor har varit en otrolig ambassadör för den här klubben. Den jobbigaste delen av det här jobbet är att säga hejdå till spelare som betytt så mycket för den här klubben. Samtidigt önskar jag honom allt gott i framtiden och jag vet att han bara kan säga bra saker om sin tid här i Rögle och Ängelholm. Jag är väldigt tacksam över hans insatser de senaste åren. , säger Chris Abbott.

LÄS EN LÅNG INTERVJU MED TAYLOR MATSON HÄR

Peter Ekholm