Inför nedsläpp - träningsrapport 24 februari
Publicerad: 2023-02-24
A-Lag
Lägeskoll från fredagens träning i Catena Arena. Oskar Stål Lyrenäs borta vecka till vecka och Dennis Everbergs comeback kan gynna Daniel Zaar.

Rögle tränade under fredagen att Catena Arena. Merparten av truppen var på is efter torsdagens 2-1-seger efter straffar mot Luleå. Tiden mellan matcherna är fortsatt kort för Rögle-spelarna och redan imorgon lördag väntar IK Oskarshamn på hemmais. Ännu en viktig match för Rögle i jakten på en slutspelsplats.

Daniel Zaar var en av dem som var på is. Mot Luleå återförenades Zaar med comebackande Dennis Everberg och Adam Tambellini. Everberg var tillbaka efter nästan fyra månaders skadefrånvaro och det hoppas Zaar ska kunna hjälpa honom framåt. Zaar har inte gjort mål sedan den 30 december - men med Everberg vid sidan om sig hoppas han att det snart ska släppa.

Saknades:

Christoffer Rifalk, Adam Tambellini och Ludvig Larsson kör rehab. Tony Sund har status dag för dag, Oskar Stål Lyrenäs är borta vecka för vecka efter att ha utgått mot Linköping i torsdags. Riley Sheen samma status som tidigare kommunicerat och blir borta ett par veckor till.

Köp biljett till matchen imorgon genom att klicka här.

Peter Ekholm