Efter match: Rögle BK - Red Bull München 4-3
Publicerad: 2021-08-28
Efter match
Rögle tog sin andra raka seger i CHL-gruppspelet efter 4-3 mot Red Bull München. Adam Tambellini avgjorde på straff med bara sex sekunder kvar att spela.

SÅ VAR MATCHEN

Rögle tog sin andra raka seger i CHL under lördagskvällen. Marco Kasper blev tvåmålsskytt och Adam Tambellini stor matchvinnare när han avgjorde på straff med bara sex sekunder kvar sedan Ted Brithén blivit neddragen i ett friläge.

Efter en stökig inledning med flera utvisningar var det München som tog ledningen i matchen. Ben Street hittade rätt från den högra tekningscirkeln och spräckte Calle Clang i Röglemålets nolla efter 3:09. Bara dryga minuten senare kvitterade Ludvig Larsson till 1-1, men Rögle skulle också ta ledningen i matchen genom Marco Kasper som styrde in 2-1 i powerplay efter 17:33.

Red Bull München flyttade fram sina positioner i den andra perioden, ett drag som resulterade i två raka mål. Efter 14 minuter kvitterade först Frederik Tiffels och bara minuten senare kom också 2-3 genom Konrad Abeltsauser.

Tredje perioden var länge mållös, men Rögle skulle komma ikapp och gå ifrån under matchens sista 20 sekunder. Med Calle Clang i båset styrde Marco Kasper in sitt andra för kvällen. Ted Brithén blev sedan neddragen i ett friläge och fick straff med sig. Straffen tog Adam Tambellini hand om och skickade in segermålet till Rögle.

– Det var en stökig match och jag är imponerad av hur killarna lyckas ladda om och fortsätter kriga trots flera motgångar. Häftig avslutning också, riktigt starkt att vinna, säger Rögles tränare Cam Abbott

Rögle har därmed inlett CHL med två raka segrar.

Skottstatisik: 45-39

**Publik: 996 personer i Halmtad Arena **

Statistik från matchen

MARCO KASPER TAR FÖR SIG

Mot Zug i torsdags visade Marco Kasper en stor del av sitt hockeykunnanade. Mot München fick den unge österrikaren också utdelning. Kasper styrde in två mål, varav det viktiga 2-2-målet i slutsekunderna av den tredje perioden samt assisterade till Ludvig Larssons 1-1. Det betyder att Kasper gjort två mål och två assist på de inledande matcherna, vilket placerar han i delad topp av CHL:s poängliga.

DET GÅR SNABBT I CHL

I torsdags vände Rögle 2-3 till seger med 5-3. Lördagens matchen såg något liknanade ut. Rögle ledde med 2-1, tappade till 2-3, men kom tillbaka och vann med uddamålet. Är det något CHL har visat under de två inledande matcherna är det att matcherna svänger fort. En lärdom inför framtida drabbningar, kanske?

FRÅN OMKLÄDNINGSRUMMET

Adam Tambellini