Ted Brithén borta på obestämd tid
Publicerad: 2022-07-27
Forwarden Ted Brithén är sjukskriven och kommer bli borta tills vidare. Det finns ingen tidsram för hans återkomst.

När Rögles A-trupp återsamlas på måndag kommer Ted Brithén inte vara på plats. 31-åringen är sjukskriven på obestämd tid då han fortsätter återhämta sig från en tidigare genomgången Covid-19-infektion samt från en handledsskada han ådrog sig under förra säsongen.

– För oss är Teds hälsa det viktigaste. Rögle och vår medicinska personal kommer ge honom allt stöd vi kan under den här tiden. Ted kommer inte att vara med när laget startar upp säsongen den 1 augusti och kommer sedan vara borta från laget på obestämd tid, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Förra säsongen gjorde Ted Brithén 12 poäng (4+8) på 25 SHL-matcher och två poäng (1+1) på sju slutspelsmatcher. Han gjorde också åtta poäng (4+4) på åtta CHL-matcher.

Rögle kommer ge en uppdatering när någon sådan finns.

Peter Ekholm