Samuel Jonsson förlänger med Rögle
Publicerad: 2022-02-18
Samuel Jonsson blir Rögle trogen. Backen har skrivit på ett nytt tvåårsavtal som gör att han blir kvar i Rögle över säsongen 2024-25.

Jonssons nuvarande kontrakt sträcker sig över kommande säsong, men redan nu adderas alltså två år på det avtalet. Jonsson har spelat hela sin karriär i Rögle och skrev på sitt nuvarande kontrakt i september 2020.

– Det känns grymt bra att få stanna här i tre år till. Det vi har byggt här nu de senaste åren känns väldigt lockande. Jag vill fortsätta vara med på den här resan. Vi har nya höjder att nå och ska ta det där guldet, säger Jonsson.

23-årige Jonsson är inne på sin femte A-lagssäsong med Rögle. Han har hittills gjort 219 SHL-matcher med klubben och stått för 45 poäng (14 mål+31 assist). Han har också gjort 14 slutspelsmatcher för klubben och noterats för en assist. I CHL har backen stått för tre poäng (1+2) på 12 spelade matcher.

– ”Samme” är från bygden och är precis den spelare och personen som vi vill fortsätta jobba med. Han kommer med ett leende på läpparna och en arbetsmoral varje dag. Han fortsätter utvecklas och jag är glad att han stannar här i minst tre säsonger till och fortsätter vara en av de spelare som spelat längst i klubben. Det är en kanonkille som jag är väldigt glad över att ha ombord, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Samuel Jonsson tvekade inte på att skriva på för ytterligare år med Rögle när möjligheten dök upp.

– När man får ett förslag från Rögle och är härifrån är det otroligt svårt att tacka nej. Jag vill vara med på den här resan där jag tror att vi verkligen kan komma ur segrande under ett par säsonger, säger Jonsson.

INTERVJU MED SAMUEL JONSSON

{!B}

Missa inte chansen att se Samuel Jonsson jaga SM-guld med Rögle. Säkra dina plats i Catena Arena redan nu.

{!A}

Peter Ekholm