Forwardstalang lånas ut till Kristianstad
Publicerad: 2022-09-07
Daniel Ljungman spelar den närmsta tiden med Kristianstad i HockeyAllsvenskan.

I våras skrev Daniel Ljungman på ett tvåårskontrakt med Rögle efter att de senaste säsongerna tillhört Linköping i SHL. Rögle har just nu 16 forwards på kontrakt vilket gör att konkurrensen i truppen är tuff. Nu lånas Ljungman ut till HockeyAllsvenskan.

– Vi ser det här som en bra möjlighet för Daniel att få mycket istid och få en roll högt upp i Kristianstads laguppställning. Vi ser fram emot att se hans utveckling och vad han kan tillföra oss i fortsättningen, säger Rögles assisterande sportchef Hampus Sjöström.

20-årige Ljungman gjorde den gångna säsongen 27 SHL-matcher och noterades för två mål och en assist i Linköpings-tröjan. Dessutom gjorde han 21 matcher för Södertälje i Hockeyallsvenskan där han stod för tre mål och tre assist.

I sommarens JVM stod Ljungman för två mål och två assist på sju matcher och hjälpte Sverige ta brons.

Ljungman kan kallas till baka till Rögle närsomhelst.

Peter Ekholm