Rögle förlänger med Erlend Lesund
Publicerad: 2021-10-25
Backen Erlend Lesund har förlängt sitt kontrakt med Rögle BK. Det nya avtalet sträcker sig över ytterligare två säsonger, vilket innebär att norrmannen stannar i klubben över säsongen 2024–25. – Det känns jättebra. Jag är där jag vill vara och spela. Jag är jätteglad, säger Lesund.

Erlend Lesund kom från Mora till Rögle inför säsongen 2018–19. Han hade ett år kvar på det kontrakt han skrev i februari 2020, men förlänger alltså redan nu med ytterligare två år.

– Jag vill veta vad som händer i livet och sedan är det ingen hemlighet att jag trivs här, med Rögle och i staden. Jag vill vara här.

Lesund har på sina år i klubben växt ut till en av lagets nyckelspelare. Den 21 oktober gjorde han sin 200:e SHL-match i karriären och den här säsongen är han en av Rögles tre assisterande kaptener.

– Vi har haft honom här i två och ett halvt år och han har utvecklats till en väldigt bra SHL-back. Han har tagit stora steg i sitt spel och visat att han är en stor del av vårt lag och en ledare i vårt omklädningsrum. Vi är stolta över att han vill vara här i ytterligare tre år efter den här säsongen, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Under sina år i Rögletröjan har Lesund hittills gjort 116 grundseriematcher och stått för 21 poäng (4+17). Han har också bokförts för 14 slutspelsmatcher och fem poäng (1+4).

{!C}

– Vi har riktigt bra lag, en fantastisk klubb och förening och fans. Vi har ett tydligt mål. Vi ska vinna SM-guld, säger Lesund.

Se en längre intervju med Erlend Lesund i dagens avsnitt av Grönt & Vitt.

• {!A}

{!B}