Succé för Akademikronan-matchen
Publicerad: 2022-03-22
I söndags spelades akademikronan-matchen 2022. Och det blev en stor succé. Rögles partners bidrog med hela 920 780 kronor till Rögles ungdomsverksamhet.

I söndags när Rögle tog emot Frölunda var det Akademikronan-matchen. Detta var ett initiativ för att stärka Rögles ungdomsakademi där företag sponsrade med en, två fem eller tio kronor per åskådare i Catena Arena. Under säsongen har Rögles marknadsavdelning arbetat hårt för att få in så många sponsorer som möjligt och resultatet blev totalt 88 företag. Catena Arena var fullsatt i söndagens match, vilket innebar 920 780 kronor till Rögles akademi.

Rögles klubbdirektör Daniel Koch är överväldigad av stödet och bidraget till Rögles Akademi.

– Jag vill bara säga stort tack till alla partners för ert stora engagemang i Akademikronan matchen. Vår akademiverksamhet, inkllusive konståkningen, växer så det knakar både bland pojkar och flickor. Engagemanget från våra partners gör det möjligt för oss att fortsätta utveckla vår akademi samtidigt som vi kan fortsätta att ha Skånes och kanske till och med Sveriges lägsta träningsavgifter för våra barn och ungdomar. Genom att prioritera låga träningsavgifter gör vi vår verksamhet tillgänglig för fler barn i och kring Ängelholm, säger Koch.

Pengarna går till att ge Rögles ungdomar bättre möjligheter och förutsättningar att utvöa och ta del av gemenskapen som hockey och konståkning innebär.

– Vi har som vision att skapa Sveriges bästa miljö för barn och ungdomar som väljer att spela i vår förening. Det här stödet gör att vi kan fortsätta med vårt hårda arbete, säger Koch.

FÖRETAGEN SOM VARIT MED OCH SPONSRAT AKADEMIKRONAN-MATCHEN

Fem och tio kronor