Under de senaste två åren har Maja varit ekonomiansvarig i Hittarps IK och under hösten 2020 gavs hon även rollen som marknadsansvarig och har sedan dess jobbat aktivt med att stärka varumärket och ansvarat för olika projekt.
– Det är en fantastisk möjlighet att få vara med och påverka arbetet i ett så starkt varumärke som Rögle. Där finns en fantastisk målgrupp därute så det gäller att hitta sätt att nå ut till var och en av dem. Målet är, att genom våra digitala medier och sociala kanaler komma närmre våra medlemmar, supportrar och andra intressenter genom att öppna dörrarna till vår organisation för en mer transparent kommunikation och ärligare dialog.
Rögles klubbdirektör Daniel Koch:
– Utvecklingen av vår kommunikation och digitala media kommer bli en allt viktigare del både i vårt varumärkesbyggande och i vår fortsatta utveckling av klubben. I dag tar vi ett nytt stort steg i utvecklingen av vår kommunikationsavdelning när jag med glädje kan meddela att Maja Gustafsson valt att acceptera rollen som kommunikationsansvarig – marknad. I den rollen kommer Maja ansvara för att utveckla och strukturera vår kommunikation till företagspartners, supportrar, privatpersoner, medlemmar och andra intressenter till Rögle BK och Rögle Marknads AB. Majas erfarenhet från både näringslivet och föreningslivet ihop med hennes ambition att fortsätta utvecklas gör henne utan tvekan till rätt person att leda arbetet med att utveckla vår marknadskommunikation.
Vid sin sida har hon Peter Ekholm som är ansvarig för den sportsliga delen av kommunikationen och tillsammans kommer de att jobba för att skapa en ledande digital plattform.
Maja tillträder sin tjänst den 1/8 Har ni frågor om kommunikation marknad, vänligen kontakta vd/klubbdirektör Daniel Koch ([email protected]) och/eller Maja Gustafsson ([email protected]).