Klart att Joey LaLeggia lämnar Rögle
Publicerad: 2021-06-09
Joey LaLeggia spelar inte vidare i Rögle BK. Det meddelade sportchef Chris Abbott under onsdagen.

Joey LaLeggia, som kan spela både back och forward, kom till Rögle under säsongen och gjorde fem poäng (2+3) på tolv matcher i grundserien och ytterligare två poäng (1+1) på 14 matcher under slutspelet. LaLeggias kontrakt med Rögle löpte ut efter den femte finalmatchen mot Växjö Lakers, ett kontrakt som inte förlängs.

– Joey gjorde ett väldigt bra jobb förra säsongen efter att han kommit in sent till oss. Han var väldigt värdefull och gjorde det bra som både back of forward. Vi önskar honom all framgång när han nu går vidare, och vi hoppas att vi får chans att jobba med honom i framtiden, säger Chris Abbott.

Här kan du följa lagbygget 2021-22.

Peter Ekholm
Huvudpartners