Dennis Everberg förlänger med Rögle BK
Publicerad: 2021-12-20
Dennis Everberg har skrivit ett nytt femårskontrakt med Rögle BK och stannar i klubben till och med säsongen 2026-27.

Dennis Everberg fortsätter sin karriär i Rögle. Forwarden, som fyller 30 på nyårsafton, har skrivit ett nytt kontrakt med klubben som sträcker sig över fem nya år. Everberg hade kontrakt över säsongen 2023-24, men det avtalet görs nu om till ett nytt femårskontrakt. Det nya kontraktet börjar gälla från och med säsongen 2022-23 och sträcker sig till och med 2026-27.

– Jag vill vara kvar och kanske få slut på eventuella spekulationer. Nu kommer jag vara här i minst fem år till, och förhoppningsvis fler. Det känns rätt och jag har haft en pågående diskussion med Chris (Abbott) under en längre tid. Det är skönt att det är klart nu, säger Everberg.

Everberg kom tillbaka till Rögle från en utlandssejour inför säsongen 2019-20. På de tre senaste säsongerna har han gjort 83 poäng, fördelat på 43 mål och 40 assist på 113 matcher. Den här säsongen har han gjort 19 poäng (10+9) 26 matcher och fyra poäng (3+1) på nio matcher i CHL.

– Tittar man på matcherna ser man hur viktig han är för vårt lag och sättet vi spelar på. Alla lag i den här ligan hade velat ha en Dennis Everberg. Att spela så bra som han gör och gå med på att vara här under lång tid framöver är häftigt för fansen. Det är roligt att han skrivit på det här och jag är säker på att alla i omklädningsrummet också tycker det, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Everberg inledde sin Rögle-karriär redan i ungdomsåren och spelade sig upp i A-laget där han debuterade i Elitserien säsongen 2009-10. Totalt har det blivit åtta säsonger, 282 matcher (SHL, HockeyAllsvenskan och CHL), 74 mål och 143 poäng i Rögles A-lagströja för Everberg. Everberg har också spelat 64 kval- eller slutspelsmatcher med Rögle och stått för 24 poäng (13+11).

– Målsättningen är att vinna SM-guld och det är mycket med det som gör att jag väljer att stanna. Man har haft i tankarna på att ta en vända till i Europa, men tanken på att Rögle skulle vinna SM-guld när jag inte är här … man vill inte missa det, säger Dennis Everberg.

FAKTA:

Dennis Everberg