Edström tillbaka i Rögle
Publicerad: 2022-09-30
Adam Edström återvänder till Rögle efter att ha deltagit på New York Rangers försäsongs-camp. Det meddelade klubben under fredagskvällen.

I somras skrev Adam Edström på ett rookie-kontrakt med New York Rangers. För några veckor sedan åkte forwarden till New York för att försöka ta en plats i laget som inleder NHL-säsongen i oktober - men under fredagen kom beskedet från Rangers att Edström lånas ut till Rögle.

21-årige Edström kom till Rögle inför säsongen 2019-20 och har gjort totalt 144 matcher i klubben. Förra säsongen gjorde han nio poäng (7+2) på 43 matcher och fyra poäng (3+1) på 13 slutspelsmatcher. Edström tillhör fortsatt Rangers, som draftade honom som nummer 161 totalt (runda 6) 2019.

Edström väntas ansluta till Rögle under nästa vecka.

Peter Ekholm