Ny bra match men J18 räckte inte ända fram
Publicerad: 2019-03-24
J18, SM-slutspel
Rögle J18 svarade för en ny bra match på bortais i JSM-slutspelet mot HV71. Men man orkade inte riktigt hela vägen utan föll med 0-2 i den tredje och avgörande åttondelsfinalen och är utslaget.

– En match som är ganska jämn men vi hade inte riktigt studsarna på vår sida i de avgörande lägena, säger tränare Magnus Rahm och fortsätter:
– Jag vill passa på att tacka alla killar i laget för en denna säsongen. De har krigat på grymt bra trots alla skador och sjukdomar som vi varit drabbade av. Idag saknades sex forwards. De har aldrig gett upp utan drivit på, både på träningar och matcher.

Rögle vann ju lördagens åttondelsfinal med 1-0 i Jönköping och tog serien till en avgörande match. Målvakten Max Lundgren, som höll nollan på lördagen, spelade bra även på söndagen men hade otur när HV tog ledningen i första perioden.
– Max räddade skottet men pucken gick i en båge över honom och in i mål. HV hade flest chanser i första, i andra flyttade vi upp laget och fick lite längre anfall på dem men lyckades inte få hål på dem.
I tredje jagade Rögle en kvittering och fick bra tryck mot målet men ingen utdelning. Istället kontrade HV in 2-0 där pucken studsar på en Röglespelare och in i mål. Rögle hade sen inte energin att komma tillbaka.
Slutspelsresan slutar alltså i åttondel efter att Rögle först slagit ut Malmö i två raka matcher.
– Tycker killarna visat prov på bra moral och vilja i det här slutspelet, avslutar Magnus.