Backahills Försäsongsturnering avgörs i Catena Arena
Publicerad: 2019-09-06
J20
I morgon lördag avslutas Backahill Försäsongsturnering för J20-lagen med en finalomgång i Catena Arena där samtliga fyra lag är på plats för sina avslutningsmatcher. Rögle J20 har chans att ta hem förstapriset.

– Turneringen har varit ett bra inslag under försäsongen, det ger mer än enstaka träningsmatcher. Vi har fått in ett tävlingsmoment också vilket är bra, säger Rögles J20-tränare Jonas Elofsson inför avslutningsomgångarna.
– Jag vill passa på att tacka Backahill och Nordströms för deras stöd så att turneringen blivit av, säger Jonas.

Först ut är Malmö-HV71 kl 12:30 och därefter Rögle-Växjö kl 16:00. Det kan bli en rafflande slutstrid där Rögle, HV71 och Växjö kan ta hem slutsegern.
– Givetvis siktar vi på att vinna allt. Vi är nöjda med hur försäsongen sett ut hittills. Vi har tagit steg hela tiden och vi har fått många bra svar. Jag tycker gruppdynamiken i gänget är bra där alla är med och bidrar, säger Jonas.

Rögle har producerat bra under försäsongen där man snittat nästan fem mål framåt per match.
– Vi är ett puckskickligt lag som vårdar pucken bättre i år än i fjol då vi tappade tålamodet och gjorde oss av med pucken lite för enkelt. Sen jobbar vi på att bli lite tightare i defensiven. Men jag är glad över vår kreativitet, det är svårare att förbättra, menar Jonas.
Förutom pris till segrande lag kommer även poängligans vinnare att prisas.