J18 vann igen - slog ut Malmö i JSM
Publicerad: 2019-03-16
J18, SM-slutspel
J18 är vidare till åttondelsfinal i junior-SM. Detta efter att ha slagit ut Malmö med två raka segrar. Onsdagens hemma seger följdes upp med en stabil 2-0-vinst på bortais på lördagen.

– Vi svarar för en fantastisk laginsats där alla killar bidrar och hjälper varandra över hela banan. Kul att vi är vidare, nu vilar vi i morgon och på måndag får vi se vem som väljer oss i nästa runda, säger tränare Magnus Rahm.
Rögles J18 har kommit starkt under det här året. Man vann fortsättningsserien i J18 Elit södra efter att ha vunnit tio av tolv matcher och slog sen ut Malmö i JSM efter två raka segrar.

Röglespelarna var beredda på en rejäl anstormning från hemmalaget i lördagens retur nere i Malmö och det löste man bra. Backen Elias Dervall Svensson gav Rögle en skön start genom att göra 1-0 redan efter en dryg minuts spel.
– Vi fick några utvisningar med oss och förde matchen i första utan att göra fler mål. Malmö skapade en del chanser också men Calle Clang spelade stabilt i målet, säger Magnus Rahm.
I första halvan av andra sjönk kvaliteten lite men under de sista tio minuterna höjde Rögle sig lite och tog över och Filip Moen gjorde viktiga 2-0. I tredje spelade Rögle smart och tog udden av hemmalagets offensiv.
En skön triumf för J18 som nu kan ladda för nästa runda i JSM. Laget kommer att börja hemma på torsdag kväll.