Adam Edström redo till premiären
Publicerad: 2020-09-15
A-lag
Med fyra dagar kvar till SHL-premiären hemma mot Linköping ger anfallaren Adam Edström ett glädjebesked. "Jag är redo för premiären", säger Adam efter tisdagens träning. Även lagkapten Mattias Sjögren kör med laget och närmar sig en comeback.

Adam Edström har missat hela försäsongen på is. 20-åringen skadades en timme in på första ispasset men i förra veckan var han äntligen tillbaka i full träning och efter tisdagens träningspass ger han ett skönt besked:
– Jag är helt frisk, det känns bra i kroppen och jag är tillgänglig för spel på lördag. Men det är upp till tränarna om de tar ut mig, säger Adam.
Han fortsätter:
– När jag skadade mig blev jag först besviken. Men jag har jobbat hårt i gymmet och fått mycket bra hjälp i min rehabträning av Erik (Olsson, fystränaren) och Christopher (Alvengrip, fysioterapeut). Men nu är jag ganska trött på att köra för mig själv, det är annorlunda att träna med laget och roligare, säger Adam.

Adam kom till Rögle inför förra säsongen och svarade för en stark säsong, hans första hela i SHL. Inför andra året har Adam tränat hårt och målmedvetet och bland annat lagt på sig ytterligare muskelmassa.
– Det har känts bra och jag är riktigt sugen på att spela match. Jag är redo att hoppa in i hetluften direkt, säger han med ett leende.
Röglespelarna har kört på hårt under veckans två första dagar för att nu släppa lite på träningen inför lördagens premiär. Glädjande är att samtliga spelare varit med på veckans båda ispass, även lagkaptenen Mattias Sjögren. Mattias tvingades till ett ingrepp efter förra säsongen och har rehabtränat sedan dess. Nu har han varit med på två hela lagträningar och närmar sig att bli spelklar även om det troligen dröjer lite längre än i Adams fall.