Stort sug efter Säsongskort till nästa säsong
Publicerad: 2020-05-08
Säsongskort 20/21
Intresset för att se Rögle live i Catena Arena förra säsongen var rekordstort. Intresset för kommande säsong är fortsatt stort. I måndags inleddes försäljningen av Säsongskort 20/21 och det är rejält tryck på försäljningen.

– Under de första dagarna med försäljning har 30 procent fler säkrat sin plats till kommande säsong jämfört med samma period förra året. Vi är otroligt glada och stolta över det engagemang och stöd för föreningen som vi upplever om och om igen, säger Kari Litmanen, kommersiellt ansvarig i Rögle.
Allt fler väljer att köpa sitt Säsongskort via nätet:
– 75 procent av köpen hittills har gjorts på nätet vilket är roligt, vi har förenklat den processen vilket är en av anledningarna till att så många gör det digitalt numera. Behöver man hjälp eller har frågor så kan man alltid kontakta oss, på mejl eller telefon, säger Kari Litmanen.

Tidigare i veckan presenterades sammanställningen av publiksiffrorna i SHL den gångna säsongen där tio av SHL-klubbarna hade ökat sitt publiksnitt och att den totala åskådarsiffran för ligan var den högsta genom tiderna.
Rögle var bland de bästa både vad gäller ökning i procent (9.6 %) samt beläggningsgrad i arenan (96 %) då man landade på ett publiksnitt på 4848 åskådare per match trots en avslutningsmatch inför tomma läktare.
– Det var en fantastisk säsong på många sätt. Laget slutade på en tredje plats vilket är det bästa i klubbens historia, en handfull spelare blev uttagna till landslaget och så hade vi en grym inramning i Catena Arena med välfyllda läktare. Det var helt fullt i mer än hälften av matcherna vilket innebar att många personer under säsongen blev besvikna då de inte fick tag i biljetter. Det är säkert en av orsakerna till att vi har många nya säsongskortköpare redan. Samt att vi har en sportsligt intressant produkt, säger Kari Litmanen.

Hade Du Säsongskort förra säsongen så har Du förtur till din plats till den 12 juni, sen släpps den till försäljning.
Hur gör du för att skaffa ett Säsongskort? Enklast är att köpa via webben, gå in på vår säsongskortsida och logga in på Mina sidor för att förnya ditt säsongskort. Som ny kund kan du också gå in här, skapa ett konto och genomföra ett köp.
Du kan även gå in på den här sidan för att läsa mer om bland annat priser och olika alternativ.

Tänk på att vårt Kundcenter har stängt tills vidare på grund av Covid-19 och risken för smittspridning men via webben kan man alltså köpa och förnya sitt säsongskort. Är det något som strular eller om ni behöver hjälpa med att köpa säsongskortet via webben så kan ni mejla [email protected] eller ringa 0431 – 55 89 00 mellan kl 09.00-11.00.