Vackert mål av Elvenes förgäves
Publicerad: 2019-02-28
Efter match
Efter att Timrå chockat alla i Lindab Arena i den första perioden, med två mål på kort tid upp till 0-2, reducerade sedan Rögle ganska omgående. Lucas Elvenes stod för det fina målet men det var tyvärr förgäves eftersom tabelljumbon Timrå till slut vann matchen med 2-5.

Efter poängen uppe i Luleå i tisdags kom Rögle ut riktigt starkt till hemmamatchen mot tabelljumbon Timrå.
De första tio minuterna såg imponerande ut och bland annat visade laget upp bra spel i powerplay som dock inte resulterade.
Efter det gjorde Timrå två snabba mål som chockade Rögle och trots en snabb reducering av Rögle till 1-2 genom Lucas Elvenes (fint assisterad av Taylor Matson) kunde Timrå göra 1-3 innan första perioden var över.
Till slut stod medelpadingarna som segrare med 2-5 och besvikelsen i Rögle gick inte att ta miste på efter matchen.
– Detta känns otroligt surt så klart. Alla poängen nu är så oerhört viktiga och vi kan inte skänka bort matcher på det här viset, suckar en av Rögles målskyttar Lucas Elvenes efter matchen och fortsätter att utveckla angående Rögles uppträdande:
– Jag tror det fanns lite underskattning med i bilden också. Ändå får vi en riktigt bra start spelmässigt men sen bara dog det ut.

När utdelningen inte kom inledningsvis och Timrå sedan tog ledningen så var det som att luften helt gick ur hemmalaget.
– Självklart borde vi ha fått utdelning under första tio minuterna då vi också spelade bra i powerplay. Märkligt nog så blev vi sedan lite slappa och nonchalanta när vi jagade för en vändning. Det borde ju ha varit tvärtom istället i det läget, suckade Lucas Elvenes.
Rögle måste snabbt borsta av sig den här oväntade förlusten för redan på lördag väntar ny hemmamatch då Frölunda kommer till Lindab Arena.
– Riktigt dåligt det här men nu måste vi se framåt istället. Detta ska Frölunda få sota för och jag tror att vi kommer att göra en klart bättre match då, avslutar Lucas Elvenes.

Patric Andersson