Craig Schira lämnar Rögle BK
Publicerad: 2020-12-31
Nyhet
Craig Schira har varit utlånad till HV71 de senaste veckorna och nu står det klart att den 32-årige backen inte återvänder till Rögle när låneavtalet går ut vid årsskiftet. Hans kontrakt med Rögle avslutas och Craig lämnar Rögle för spel i tyska DEL-klubben Adler Mannheim för resten av säsongen.

– Vi vill tacka Craig för allt han gjort för Rögle BK under sin tid här. Craig har spelat en stor roll i den här klubbens förvandling till ett topplag i SHL under sina tre och ett halvt år i föreningen. Med sin tävlingsinstinkt, professionalism och ledarskap har han hjälpt till att höja förväntningar och krav i vår organisation, säger sportchef Chris Abbott i ett uttalande.

Craig Schira kom till Rögle inför säsongen 2017-18 från Luleå och blev genast en av lagets nyckelspelare. Totalt har Craig spelat 132 matcher för Rögle under sin tid i föreningen och svarat för 47 poäng (8+39) och 46 utvisningsminuter.
– Det har varit tre och ett halvt mycket roliga år i en fantastisk organisation. Jag är glad över att få vara med på den här resan. Jag vill passa på att tacka fansen för stödet och för det varma välkomnande som jag och min familj fått av supportrar och kommunen, säger Craig Schira.

Tyska ligan blir Craig Schiras fjärde europeiska liga han spelar i. Först ett år i Norge, två i Finland och sex i SHL.
– Craig har haft en fin karriär i svensk hockey och vi önskar honom lycka till med nästa äventyr i Tyskland, säger Chris Abbott och avslutar:
– Vi vill från vårt hjärta rikta ett stort tack till Craig, hans fru Kelly och deras tre söner Walker, Sutter och Miller för deras stora engagemang i Rögle och Ängelholms stad, avslutar Chris.

Rögle BK önskar familjen Schira stort lycka till på det nya äventyret. Kontraktet med Adler Mannheim börjar 1 januari.