Ändringar i laget inför kvällens match
Publicerad: 2019-08-16
Inför match
Rögle spelar sin andra match i försäsongsturneringen i Köln i kväll kl 19 mot schweiziska Langnau Tigers. Det blir en del förändringar i laget jämfört med det som besegrade Graz i går eftermiddag.

– Vi kommer att rotera runt lite med manskapet under turneringen i Köln, en hel del kommer bara att spela två matcher, säger tränare Cam Abbott efter fredagens värmning strax före lunch.
Bland annat så kommer Christoffer Rifalk att debutera i målet. Trion Jakob Ragnarsson, Kevin Wennström och Simon Ryfors, som var på läktaren i går, går in och säsongsdebuterar mot Langnau. Födelsedagsbarnet Ryfors, 22 år i dag (grattis!), blir center och ålderman i en ungdomlig kedja med Dominik Bokk och Nils Höglander, båda födda 2000, på kanterna.
– Graz gjorde en bra match men vi förväntar oss ett ännu vassare motstånd i kväll. Schweiziska lagen brukar vara tempostarka. Det gäller att vi är redo, säger Cam.
Langnau inledde turneringen med förlust, 2-3, mot värdlaget Köln på torsdagskvällen.

Här är kvällens lag mot Langnau, nedsläpp kl 19:00 i Kölnarena 2:
Målvakt: Christoffer Rifalk (Roman Will)
Backar: Niklas Hansson-Kodie Curran, Éric Gélinas-Jakob Bondesson, Jakob Ragnarsson-Erlend Lesund, Samuel Jonsson.
Kedjor: Daniel Zaar-Ted Brithén-Dennis Everberg, Dominik Bokk-Simon Ryfors-Nils Höglander, Taylor Matson-Mattias Sjögren-Kevin Wennström, Adam Edström-Hampus Gustafsson-Wilson Johansson.
Extra forward: Anton Bengtsson.
Vilar: Daniel Bertov, Leon Bristedt, Erik Andersson.
Matchen sänds på hd.se och ingår i premiumabonnemanget.