På onsdag lottas grupperna till CHL
Publicerad: 2022-05-23
CHL
På onsdag lottas grupperna till nästa säsongs CHL-turnering. Rögle är det högst rankade laget efter att ha vunnit turneringen förra säsongen.

Det har gått snart tre månader sedan Rögle besegrade Tappara i CHL-finalen 2022 hemma i Catena Arena och säkrade klubbens första stora titel. Redan nu är det dags att blicka fram mot hösten och till nästa års turnering, där Rögle går för att försvara guldet.

På onsdag avgörs det vilka de grönvita kommer att möta i gruppspelet till hösten. De kvalificerade lagen är inledade i fyra olika potter baserade på vilken ranking klubbarna har. Som regerande mästare är Rögle det högst rankade laget och ligger i pot 1. Grupperna kommer att innehålla ett lag från varje pot.

Onsdagens lottning börjar klockan 16.00 och du kan följa den HÄR.

Här är samtliga lag som är kvalificerade till nästa säsongs CHL i sina respektive potter.

{!A}

Joel Nordström