Starka insatser av Röglespelare i blågult
Publicerad: 2019-11-09
Rögle BK
Flera Röglespelare var i farten i landslagsspel på lördagen och visade framfötterna. Backen Niklas Hansson gjorde en stark debut i Tre Kronor och fixade poäng med sitt 4-4-mål mot Ryssland och Nils Höglander var matchens lirare med två mål och en assist i J20-landslagets 6-1-seger över Ryssland.

Niklas Hansson fick inte spela i torsdagens förlustmatch mot Tjeckien men mot Ryssland på lördagen fick Rögleförsvararen göra sin debut i Tre Kronor-dressen. I tröja nr 13 svarade Niklas för en stark insats och han fick mycket beröm efteråt.
Tre Kronor, där även Daniel Zaar spelade, var i underläge stora delar av matchen men hämtade upp ett 2-4-underläge de sista sju minuterna till 4-4. Niklas Hansson gjorde 4-4-målet. Efter en mållös förlängning fick straffar avgöra vem som skulle ta bonuspoängen. Det krävdes sju straffrundor innan Ryssland kunde vinna - Niklas Hansson var ende svensk målskytt i den straffläggningen.
Tre Kronor avslutar med att möta Finland i morgon i Karjala Tournament.

Småkronorna spelar också en turnering i Finland och man slog Ryssland med hela 6-1. Här visade Rögles Nils Höglander vägen med att göra två mål och ett assist och han blev även utsedd till matchens spelare.
Rögles norske back Erlend Lesund spelade med Norge som slog Danmark med 4-2 i en landskamp. Roman Will var andremålvakt i Tjeckien som mötte Finland senare på lördagen.