Full pott för Rögle eSport mot Djurgården
Publicerad: 2022-01-24
Rögle Esport
Måndagens dubbelmöte med Djurgården slutade med två näst intill perfekt genomförda Rögleinsatser. De grönvita tog hem full pott och fyra viktiga poäng, sedan man vunnit de bägge matcherna med 3-0, respektive 2-0.

Framförallt var det i det defensiva arbetet de grönvita briljerade mot Djurgården. Totalt släppte man bara till sex skott på lika många perioder, där de flesta av avsluten var tämligen vassa. Röglemålvakten Christian Schubert - som stod sysslolös stora delar av kvällen - klev dock fram med några riktigt vassa räddningar, vilket också genererade de två första nollorna i Rögletröjan.

I andra änden av isen var det främst Jesper Andersson som utmärkte sig. Forwarden stod för två riktigt vackra mål, ett i vardera match. Först fastställde han slutresultatet till 3-0 i den första matchen, sedan han fullständigt lurat bort sin back med en stoppfint och avslutat med ett skott från nära håll - därefter var det Anderssons klubba som var sist på pucken sedan man slitit upp Djurgårdens försvar med flera vackra passningar.

– Skönt att ta första fullpoängaren. Vi har gjort framsteg för varje omgång, och jag känner att vi blir mer och mer samspelta för varje match som går, summerar Rögleforwarden Melvin Gustafsson måndagens omgång.

Nästa omgång av eSHL spelas på fredag, då det vankas två heta Skånederbyn. Malmö har hittills gått obesegrade genom de fyra första omgångarna, och toppar tabellen. Matcherna ser Ni på C-More med start 20:15

Målskyttar: Jesper Andersson X2, Kevin Berg, Aaro Ruuhinen, Melvin Gustafsson

Andreas Ljunggren