Andra raka för J18
Publicerad: 2019-10-11
J18
J18 tog andra raka segern när man besegrade Borås på bortais med 9-3 (4-1, 3-0, 2-2).

– Jag är nöjd med hur killarna håller fokus i enmatch där de känner att de är det bättre laget, säger tränare Mathias Tjärnqvist.
Matchen var i princip avgjord efter första då Rögle gick upp i en 4-1-ledning efter två mål vardera av Alexander Bengtsson och Douglas Andersson (bilden). Ett par snabba mål i början av andra stängde definitivt matchen.
– Vi gör mycket mål men jag vill lyfta fram en spelare som Daniel Selway som gör det väldigt bra. Han syns inte i målprotokollet men visar vägen med hårt jobb, säger Mathias.
Rögles mål: Alexander Bengtsson 2, Douglas Andersson 2, Jonathan Larsson 2, Adam Srdinko, Hugo Larsson, Liam Thell.