Sjögrens bästa hittills trots tung derbyförlust
Publicerad: 2018-12-06
Efter match
Han gjorde comeback efter lång skada för några veckor sedan men åkte på en ny skada strax därefter. I bortaderbyt mot Malmö gjorde Rögles center Mattias Sjögren sin andra match efter senaste återkomsten och formen närmar sig mer och mer.

Malmö vann även säsongens andra derby efter en straffseger med 2-1.
Rögle var dock det något bättre laget för kvällen och kunde ha avgjort matchen under ordinarie tid.
Rögles center Mattias Sjögren tillhörde de allra bästa i Rögle under matchen men var så klart mer besviken över den uteblivna segern än glad över sitt eget spel.
– Detta känns riktigt surt och värre än efter strafförlusten mot Luleå senast. Vi borde ha avgjort detta efter ordinarie speltid eftersom jag tycker att vi var bättre än Malmö men tyvärr hade vi återigen svårt att dra nytta av vår dominans, säger Sjögren och fortsätter:
– Vi kändes riktigt pigga innan matchen och allt kändes bra. Dessvärre just nu så har vi svårt att komma in framför mål med både puck och spelare. Fast jag tror intre det dröjer länge innan det lossnar även med målskyttet och kanske redan på lördag mot Skellefteå kan det förhoppningsvis se annorlunda ut.

Under matchen skapade Sjögren mycket utrymme för sina lagkamrater och hade även en del fina framspelningar som tyvärr inte resulterade i mål.
– Det är så här jag vill spela och formen känns bättre och bättre. Jag börjar hitta rätt känsla men behöver fler matcher innan mitt spel sitter helt och hållet, förklarar han och fortsätter appropå en framspelning som faktiskt resulterade då Olle Liss kvitterade i powerplay:
– Vi fick bra fart på spelet där med många långa och snabba passningar. Jag fick pucken av Lucas (Elvenes) och hittade Olle (Liss) framför mål. Skönt att se att han tryckte dit pucken.

Matchen var hans första Skånederby på många år och trots förlusten så njöt han ändå under matchens gång.
– Självklart är detta riktigt roliga matcher och man har ju saknat det. Kul med mycket fans och många Röglefans. Nästa derby ska vi se till att vinna. Redan nu på lördag ska Skellefteå få sota för detta och då kommer vårat fina spel att betala sig, avslutar Mattias Sjögren och ser fram emot nästa match.

Patric Andersson