Ny seger för J20
Publicerad: 2020-09-23
J20
Rögle J20 tog säsongens andra trepoängare när man besegrade Karlskrona med 7-4 (3-1, 2-3, 2-0) på hemmaplan. Efter ett tidigt ledningsmål hade Rögle greppet om matchen hela tiden.

J20 har fått en bra start på höstens sereiespel. Fem matcher är spelade och laget har tagit poäng i samtliga maatcher, totalt tio poäng av 15 möjliga.
I hemmamötet mot Karlskrona tog man ledningen efter drygt två minuter genom backen Philip Törnqvist. Gästerna kvitterade till 1-1 men med två mål i periodens slutskede genom William Gustafsson och Hampus Karlsson kunde hemmalaget gå till pausvila med en 3-1-ledning. Melvin Wennström utökade till 4-1 bara 33 sekunder in på andra och Melvins andra mål för kvällen innebar en 5-2-ledning. Men innan andra var slut så hade gästerna fått göra två mål till och hemmaledningen var endast ett mål, 5-4.
– Vi slarvade runt linjerna, förlorade närkamper och blev alldeles för bekväma. Karlskrona utnyttjade vår passivitet och satte press på oss och kunde komma närmre i målprotokollet, säger tränare Charlie Thermaenius.
I tredje hittade Rögle tillbaka till sitt spel och kunde gå ifrån till en 7-4-seger efer mål av Kevin Engvall och William Gustafsson.
– Sammanfattningsvis är vi nöjda med tre poäng, men om vi ska bli framgångsrika över tid så måste vi spela enligt de riktlinjer och krav som vi själva kommit överens om varje match. Nu laddar vi om för nästa match på fredag då vi möter Växjö borta, avslutar Charlie.